Dzisiaj na kolację przyrządziłam przepyszne, dietetyczne i lekkie pancakes’y.
Najlepiej smakują na ciepło. Taka porcyjka jak poniżej widzicie na talerzu
zapełni Wasze brzuszki na baaaaardzo długo 🙂

Składniki:

– jeden duży banan
– łyżka cukru brązowego
– 3 łyżki płatków owsianych
– jedno jajko
– 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
– pół łyżeczki proszku do pieczenia
– pół szczypty soli

– oliwa (do smażenia)

Wykonanie:

Płatki owsiane zalać 1/3 szklanki wrzącej wody i odstawić (pod przykryciem) aż napęcznieje.
Podczas gdy owsianka będzie pęcznieć, do miski wrzucić banana

i dobrze go rozgnieść widelcem. Do takiego banana dodajemy łyżkę cukru brązowego, wbijamy jajko, 3 łyżki mąki, pół łyżeczki proszku do pieczenia, pół szczypty soli oraz napęczniałe płatki owsiane. Wszystko razem mieszamy (nie miksujemy!) do momentu aż konsystencja będzie dość gładka I takie oto ciasto, nabierając porcjami kładziemy na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy lub oleju. Jeśli ktoś posiada teflonową patelnię, nie musi używać tłuszczu do smażenia.

Tak upieczone pancakes’y podajemy z prażonymi jabłkami
Moje wyszły tak:
(niestety nie miałam przy sobie mojego aparatu…)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *